15 typů obsahu pro vaše sociální sítě, aneb nenudíme fanoušky neustálým prodejem

obsah pro sociální sítě

Věděli jste, že lidé denně na sociálních sítích stráví i více než 2 hodiny? Pojďte toho využít a dejte lidem vědět o své značce a produktech. Pokud nevíte, čím své sociální sítě plnit, pojďte se podívat na náš seznam tipů na příspěvky.

Vzdělávací – informace a tipy z oboru

Naučte své sledující něco nového, rozšiřte jejich obzory. V tomto druhu příspěvku můžete sdílet odborné novinky nebo články. Dají se zde také zařadit tipy na knihy, časopisy nebo dokumenty k vašemu tématu. Často tyto příspěvky mohou začínat větou „Věděli jste, že…?“. Vždy dbejte na potřeby svého publika. Pokud se chodí na sítě hlavně bavit, nepostujte tento druh příspěvku příliš často.

Zábavný – vtípky k vašemu tématu

Špatných zpráv už bylo dost, vnášejte do své komunity pozitivní energii a zábavu. Lidé se k vám budou rádi vracet.

Pokud je to možné i zábavný příspěvek by se měl týkat vašeho oboru. Může být ve formě vtipu nebo hádanky.

Vaše fotka – střípky všedních dní

Nebojte se čas od času ukázat svou tvář a střípky vašich dní. Sblížíte se díky nim se svými sledujícími a algoritmus je má také rád (hlavně ty s obličejem).

Rada nebo řešení problému vašeho publika

Mají vaši sledující nějaký problém? Často se vás ptají, jak udělat to či ono? Využijte toho a sepište odpověď jako příspěvek. Sledující to velmi ocení a zase se zvýší jejich povědomí o vás.

Výzva k akci / diskuze

Napište svůj názor a vyzvěte své sledující k diskuzi. Ve FB skupinách můžete vytvořit anketu s doplňující otázkou a odpovědí do komentáře. (Např.: Už si chystáte vánoční aktivity? Ano/ne. Dejte mi do komentáře vědět, s čím máte z minulých let dobrou zkušenost.)

Recenze

Pochválil vás některý z vašich zákazníků? Poproste ho o možnost zveřejnění jeho recenze. Dobrá hodnocení totiž přivádějí nové zákazníky.

Prodejní nabídka

Ptáte se, jak je možné, že prodejní nabídka je až v půlce seznamu? No, nabídek je všude mnoho a lidi už nebaví stále dokola číst prodejní texty. Pokud své příspěvky prostřídáte, ničemu to nevadí, ale dávejte si na to pozor. Vaše publikum se pak může jít bavit někam jinam.

Infografiky

V našem oboru dost oblíbený typ obsahu. Grafické znázornění se totiž pamatuje mnohem lépe, než samotný text. Lidé ho často lajkují, sdílí i komentují. Infografiky si celkem snadno můžete vyrobit v MS Office nebo Canvě.

Materiál zdarma

S materiálem ke stažení zdarma to není třeba přehánět, ale může vám velmi pomoct zaujmout nové fanoušky, nebo přesvědčit ty stávající o vašich kvalitách a vědomostech.

Materiál zdarma můžete vyměňovat například za e-mail a pokračovat tak v budování vztahu s vašimi sledujícími.

Inspirace

Narazili jste na zajímavý příspěvek u vaší konkurence? Nasdílejte ho na svůj profil a oceňte jeho práci. Uznáváme, že toto v našich podmínkách není moc běžné, ale věřte, že sdílením můžete pomoct nejen někomu jinému, ale i sobě. V tomto rozhodně platí pravidlo: dej a bude ti dáno.

Soutěž

Soutěže jsou dost oblíbený typ obsahu. Soutěžit se dá o váš soubor, místo v kurzu nebo hmotné věci. Soutěž si dobře promyslete a nezapomeňte si zjistit podmínky pro vámi vybranou sociální síť. I vy musíte u soutěží dodržovat pravidla a práva platformy, na které bude soutěž probíhat.

Motivace a citáty

Doba je hektická a správně zvolená větička nebo citát může vašim sledujícím zpříjemnit den. Pokud se to bude navíc týkat vašeho tématu, máte bod navíc.

Rozhovor

O rozhovorech v našem oboru není moc slyšet a je to velká škoda. Rozhovory bývají oblíbený formát k poznání různých osobností. Pokud se na to cítíte, pusťte se do toho a vyzvěte své sledující, aby rozhovor zhodnotili nebo připsali doplňující otázky.

Náhled do zákulisí

Zkusili jste už někdy vašemu publiku ukázat ochutnávku z vašich příprav? Jak to u vás chodí při tvorbě, nebo co zrovna chystáte? K takovému příspěvku vždy můžete přidat výzvu k akci a své fanoušky trochu napínat, než váš nový produkt vyjde.

Video

Že mají videa větší dosahy, už snad všichni víme. Využívejte je ve svých příspěvcích. Nemusíte na nich nutně být vy. Zkuste si vyrobit gif, animaci, video-návod atp.

Pokud vás napadá ještě nějaký další typ obsahu, který můžeme na svých sociálních sítích sdílet, budeme moc rády, když jej přidáte do komentářů.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

9 + 14 =