Co přesně označení „kvalitní autorka“ znamená vám přiblíží toto desatero. Snadno a rychle se v něm seznámíte se základy, které jsou nezbytné pro výrobu a prodej PDF. Věřte nám, že vše ze seznamu dokáže dodržovat opravdu každý, kdo to myslí s tvorbou PDF souborů vážně. Navíc se díky splnění těchto podmínek můžete jako autorka zapsat do našeho katalogu a zazářit.
1. Dodržuje zákony
Živnostenský zákon, autorský zákon nebo třeba zákon o daních z příjmu. To vše by měla autorka znát, aby se nedopouštěla přestupků nebo trestných činů. V dnešní době internetu si všechny potřebné informace můžete zjistit z pohodlí domova. S daňovým přiznáním a různými poplatky státu vám může pomoci účetní nebo jakákoliv úřednice příslušného úřadu.
2. Používá správně licence
Věděli jste, že licence autorky potřebují nejen u ilustrací, ale také například u softwaru, který ke své tvorbě používají? Obrázky, hudba, video i software mají různé licence (pro učitele, pro domácnost, pro business, komerční, nekomerční, aj.). Proto vždy pozorně čtěte podmínky užití, než něco koupíte/stáhnete a použijete ve svém podnikání.
3. Odvádí kvalitní práci
Ve vašich souborech by neměly být žádné nekvalitní ilustrace. Hlídáme si rozlišení obrázků a používáme pouze grafiku s vysokou kvalitou. Rozostřené obrázky jsou přesně to, co nechceme. Pozor si dáváme také na pozadí obrázků. Zároveň u svých PDF souborů uvádíme formát tisku, aby byl výsledek co nejlepší.
4. Je transparentní
Často se setkáváme s tím, že v náhledu vidíme něco, co pak zdaleka neodpovídá realitě. Zákazník váš PDF soubor kupuje na základě toho, co vidí. Proto je důležité ukázat to, co soubor skutečně obsahuje. Nikdo není zvědavý na zlaté pozlátko. Ukažte zákazníkovi, co nákupem vašeho PDF doopravdy získá.
5. Komunikuje se zákazníky
Toto zákazník opravdu potřebuje a ocení. Nenechávejte nezodpovězené zprávy a komentáře. Odpovídejte na otázky a vyjadřujte se slušně, s respektem. Svým zákazníkům pomáhejte. Když je mezi vámi a zákazníkem vstřícná komunikace, zákazník se k vám mnohem raději vrátí, a to je to, co chceme.
6. Je odpovědná
Kvalitní autor si za svou prací stojí a nebojí se za ni nést odpovědnost. Máte v souboru chybu? Jsme jen lidé, to se může stát každému z nás. Na čem záleží je pouze to, jak se k ní postavíte.
7. Prodává na ověřených kanálech
Autorka, která to myslí vážně a chce vypadat seriózně, nebude prodávat pouze na Facebooku. Kvalitní autorka si zajistí ověřený prodejní kanál, na kterém ji zákazníci mohou kdykoliv opětovně navštívit např.: vlastní e-shop, Fler.cz, UciteleUcitelum.cz, ProEvinku.cz, Ucitelnice.cz.
8. Vzdělává se
Pro prodej PDF souborů nestačí znát jen používání licencí a softwaru. Znáte potřeby své cílové skupiny? To je fajn, ale pořád je to málo. Ptáte se, co ještě byste měla vědět? Měla byste se orientovat v neustále měnících se zákonech. Také byste měla znát pravidla pro prodej. Prodejní taktiky a marketing je také důležitý. Jak jinak chcete svou nabídku zákazníkům doručit? Fungování sociálních sítí a algoritmy se neustále mění, tušila jste to? O tom si ale povíme jindy.
9. Umí ocenit svou práci
Pokud jste dočetla až sem, už asi chápete, že být kvalitní autorkou není tak jednoduché. Není to jen o tom dát dohromady soubor listů a jen tak ho někde prodávat. Kvalitní autorky potřebují mít pokryté licence, vzdělání i poplatky. To vše se totiž promítá do cen našich souborů. Jak může jít poctivá autorka, která má živnostenský list a odvádí daně, pod 25 Kč za PDF soubor? Jak se takové podnikání může vyplatit? Jednoduchá matematika – nemůže.
10. Podporuje ostatní autorky
Pokud se na vás obrátí zákazník s dotazem na produkt, který není ve vaší nabídce, nebojte se ho odkázat na autorku, která mu nabídne přesně to, co hledá. Společně táhneme za jeden provaz. Každá autorka se zaměřuje na tvorbu PDF pro svoji cílovou skupinu. Proto není důvod si navzájem házet klacky pod nohy. Spíše naopak. Vzájemná podpora, doporučení nebo rada je to, co nám pomáhá. Je to to, co z nás dělá komunitu.