Případová studie – náklady a výdaje jedné autorky PDF

náklady autorky pdf

Pokud jste ve fázi, kdy uvažujete o vlastním e-shopu, je možné, že vůbec netušíte, jaké náklady může podnikání autorky PDF pro děti mít. Proto jsme se rozhodly vám odkrýt naše čísla. Díky tomu si snáze uděláte představu o cenách vašich produktů, čímž se v budoucnu můžete vyhnout tomu, aby byl váš obchod ztrátový.

Ještě musíme podotknout, že naše a vaše čísla se mohou lišit v závislosti na vašich rozhodnutích a výběru služeb či nástrojů. V článku vám představíme náklady spojené s e-shopem na Shoptetu a s e-shopem na celosvětově oblíbeném open source řešení Woocommerce.

Podnikání na hlavní a vedlejší činnost

Tady je náš první rozdíl. Katka podniká na hlavní činnost a Pavla na vedlejší k HPP v mateřské škole. V nákladech to znamená, že Katka platí každý měsíc zálohy na zdravotní a sociální pojištění, které za Pavlu platí zaměstnavatel. Zde je nutné říci, že pokud máte vyšší výdělky, je dost pravděpodobné, že zálohy budete platit i přesto, že je za vás měsíčně odvádí váš zaměstnavatel.

Pokud budete mít podnikání na hlavní činnost, nezapomeňte zohlednit, jestli jste na rodičovské dovolené nebo jste osoba pečující o dítě/děti. Za takových podmínek budete mít úlevu na zdravotním pojištění.

Kromě záloh máte ale jako autorky PDF mnohem víc výdajů. Týkají se všech bez ohledu na to, zda máte vlastní e-shop či nikoliv. Náklady, které v rámci tvorby máte, by se měly odrážet ve vaší cenotvorbě. Vždy potřebujete prodávat tolik, abyste své výdaje pokryli.

Doména a webhosting

Domény s koncovkou .cz se prodávají v cenovém rozpětí 145 – 199 Kč bez DPH. Webhosting si pak musíme řešit podle e-shopového řešení. Zde se s shodujeme. Obě jsme zakoupily doménu na Webglobe. Roční cena za webhosting se pohybuje okolo 1000 Kč, záleží na poskytovateli.

Další software a doplňky e-shopu

V rámci e-shopového řešení se většinou platí poplatky související s provozem e-shopu nebo za doplňky, které jsou nezbytné k jeho chodu. Ty se liší podle řešení, které si vyberete.

Pavla a zkušenost s e-shopem na Shoptetu

Shoptet nabízí krabicové řešení e-shopu vhodné pro lidi, kteří nejsou příliš technicky zdatní, za které se platí měsíční pronájem. K dispozici je několik tarifů, ze kterých si můžete vybrat dle vašich preferencí a požadavků. Ceny se pohybují od 340 – 3970 Kč (ceny bez DPH). 

V každém tarifu je balíček služeb, které jsou v ceně zaúčtovány. Pokud chcete využívat něco nad rámec, z 99% za to zaplatíte. Platby se liší – některé doplňky se platí jednorázově, jiné měsíčně/ročně. 

Pokud chcete, aby se vám to vyplatilo, musíte si to umět dobře spočítat – ne vždy je nižší tarif výhodnější. Tak jako tak je potřeba při volbě Shoptetu počítat s tím, že výdaje budou trvat tak dlouho, jak dlouho budete provozovat e-shop.

Katka a zkušenost s e-shopem na Woocommerce

Jelikož je Woocommerce open source řešení, v základu neplatíte vůbec nic. I většina doplňků, které potřebuji a používám, je zdarma. Woocommerce má navíc hromadu funkcí, které jsou na Shoptetu za poplatek.

V rámci svého e-shopu jsem kupovala pouze plugin k párování plateb a automatizaci generování faktur za jednorázový poplatek 1000 Kč. Teď nedávno jsem si zakoupila ještě plugin na propojení s platební bránou, za který se platí roční platba 1174 Kč. Nutno podotknout, že platební bránu nepotřebujete, a tak s tímto výdajem nemusíte kalkulovat.

Další software

Kromě e-shopu si obě budujeme e-mailovou databázi, kde platíme poplatky podle typu služby a počtu kontaktů v databázi. E-mailových nástrojů je na trhu k dispozici několik, my využíváme Ecomail.

Fotobanky a licence

Dalším z našich výdajů jsou fotobanky nebo licence na různé nástroje, které využíváme ke své práci. Řekly bychom, že toto jsou zbytné výdaje, ale do případové studie je pro zajímavost zahrneme.

Programátor, grafik, fotograf, konzultace, školení

Na tyto položky nesmíme zapomenout. Když jsme v úzkých s nastavováním webu nebo potřebujeme ušetřit čas, zaplatíme si experta. Takové služby programátora nejsou zrovna nejlevnější, s tím je určitě potřeba počítat.

Kromě budování e-shopů se aktivně vzděláváme a i tady utrácíme nemalé peníze. Aby podnikání prosperovalo, člověk se musí stále učit a posouvat.

Průměrné měsíční náklady našich e-shopů

PavlaKatka
Doména30 Kč30 Kč
Hosting115 Kč115 Kč
E-shop řešení1730 Kč0 Kč
Doplňky, pluginy3230 Kč430 Kč
E-mailing450 Kč450 Kč
Pojištění4390 Kč3660 Kč
Ostatní SW200 Kč0 Kč
Licence a fotobanky190 Kč190 Kč
Vzdělávání1000 Kč1500 Kč
Součet11 315 Kč6 375 Kč

Náklady, které se k našim e-shopům váží, nejsou jen měsíční. Některé z nich jsou jednorázové – grafik, programátor, konzultace apod. Ceny za experty a jejich služby jsou různé. Doporučujeme se ale vždy pozeptat a služby hledat na základě doporučení.

A co si máte vybrat vy?

To nelze jednoznačně říci. Musíte si zkrátka zvážit všechna pro a proti a rozhodnout se pro to, co je vám bližší. Je třeba si uvědomit, jaké jsou vaše schopnosti a co jste ochotni do sebe a svého podnikání investovat. 

Můžete si nechat e-shop vytvořit programátory na míru. Pak je potřeba počítat s výdaji ve výši několika desítek tisíc korun a nemalou časovou investicí, kdy se budete učit jak e-shop a jeho administraci ovládat. 

V rámci krabicových řešení se nabízí možnosti nechat si e-shop za určitý poplatek postavit nebo si jej vytvořit svépomocí. Za nás je vždy lepší systém a jeho fungování znát, protože nikdy nevíte, co se pokazí a kdy budete muset okamžitě reagovat. Ve chvíli, kdy jste závislí na pomoci někoho zvenčí, se déletrvající problém na e-shopu ať chcete nebo ne odrazí na vašich ziscích. A to prostě nechcete.

Chcete si e-shop postavit sami? Využijte našeho mentoringu pro autorky PDF, díky kterému zvládnete svůj vysněný obchod vybudovat a vést k prosperitě za pouhé 3 měsíce.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

5 × one =