rozhovor Nikola Hanyšová

O Nikole

Začátek tvorby?
Rok 2021

Pro koho tvoříš?
Děti cca 3-10 let

Kde tě najdeme?
www.mamihele.cz

Kolik máš produktů?
90+

Nikol, prozradila bys nám, proč se tvá značka jmenuje Mamihele a kdy se zrodila?

Vymyslet název značky a logo pro mne byla celkem výzva. Chtěla jsem něco, co mne bude vystihovat. Hlavní inspirací pro moji tvorbu jsou děti a ty moje na mne několikrát denně už od mala volají “Mami, hele, co už umím”, “Mami, hele…namaloval jsem obrázek,” a tak byl název na světě. Dokonce už mi několik zákaznic napsalo, že když na ně děti zavolají “Mami, hele!”, vzpomenou si na nás. Což je moc milé a utvrdilo mne to v tom, že jsem název vybrala celkem trefně.

Jako jedna z mála autorek tvoříš PDF na hlavní činnost a nechodíš k tomu do práce, nechybí ti klasické zaměstnání?

Vlastně by se dalo říct, že až nyní od dubna 2023 začínám mít více prostoru na práci, což je přibližně 6 hodin denně. Začala jsem podnikat v době Covidu, kdy jsem měla všechny 3 děti doma a až do roku 2022 i nejmenšího syna na domácím předškolním vzdělávání. Děti pro mne byly největší prioritou, proto spojit domácí vzdělávání a podnikání Mamihele bylo tou nejlepší variantou. Pokud bych chtěla do klasického zaměstnání, bylo by to na úkor dětí. Navíc já jsem podnikala už před narozením třetího syna, jen v jiném oboru. Vyhovuje mi pracovat na svých vlastních projektech v souladu s naší rodinou. Odpověď je tedy jednoznačná – ne, nechybí.

Také mě zaujalo, že neprodáváš svá PDF na tržištích, řekneš nám proč?

Zajímavé, že se ptáš, protože mám období, kdy jsem přemýšlela zkusit i jiné prodejní kanály, než jsou mé vlastní. Z počátku jsem to brala tak, že jsem si chtěla udržet jakousi “exkluzivitu”, mít větší kontrolu nad svými produkty, ale postupem času jsem tomu stále více nakloněna. Je to další způsob, jak se zviditelnit, tak proč tomu nejít naproti.

Tvé ilustrace jsou čistě tvou prací, neuvažovala jsi, že je nabídneš k prodeji samostatně do fotobank?

Uvažovala. Každopádně bych chtěla udržet originalitu obrázků v mých Mamihele produktech, takže pokud najdu čas tvořit obrázky i do fotobank, pak to budou určitě jiné unikátní obrázky.

Kromě PDF souborů prodáváš i fyzické produkty. Co tě vedlo k tomuto rozhodnutí?

Prosba zákazníků. Všechny maminky víme, jak je čas vzácný a mnoho lidí vyhledává právě hotové materiály. Na druhé straně pro mne jako podnikatelku, je mnohem výhodnější prodej PDF materiálů. Materiály jsem nechávala tisknout v profesionální tiskárně na kvalitní tvrdý papír s laminací. K tomu připočtěte čas na kompletaci, balení produktu a vyjde cena, která už není úplně pro každého sympatická. Mé ceny byly nastavené tak, že když jsem odečetla od ceny hotového produktu svůj čas a cenu za materiál, byla jsem na tom podobně jako u PDF souborů.

Hlavní sociální sítí Mamihele je Instagram, díky kterému jsem tě objevila i já. Co bys poradila autorkám, aby uspěly na této sociální síti?

Nejdůležitější je být konzistentní a autentický, tedy držet se svého tématu, být v souladu se sledujícími a tvořit obsah srdcem. Tvorba srdcem napoví, že by prodejní profil neměl být pouze o nabízení produktů/služeb, ale též o sdílení zábavného obsahu, poodhalení zákulisí, snaze být zákazníkovi “lidsky” blíže. Zajímejte se o potřeby zákazníků, ptejte se na jejich názor, zapojte je do diskuze, vyzvěte je k akci. Stejně jako to děláš Ty, Katko. Velmi přínosné je být na sociálních sítích přátelská, otevřená, podporovat i ostatní profily, nebát se nasdílet bezva tipy i od své konkurence či zajímavých lidí, kteří sdílejí něco, co by Vaši sledující mohli ocenit.

Nakonec se zeptám, jestli prozradíš, jaké další plány máš pro Mamihele do budoucna?

Letos v říjnu jsme se přestěhovali do Sydney, tak je pro mne největší výzvou začít s Mamihele i zde v Austrálii. Zatím mapuji terén, zjišťuji legislativní podmínky a možnosti, kterým směrem se vydat. Co se týká českého Mamihele, směřuji svou pozornost i na obsáhlejší tvorbu materiálů pro (dom)školáky, protože s mými chlapečky pracujeme na české škole z domova a bude mi potěšením je sdílet i s ostatními.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

10 + 11 =